Сретение

Канон Сретения, глас 3.

Песнь 1

Ирмос: Сушу глубородительную землю солнце нашествова иногда: яко стена бо, огусте обаполы вода людем пешомореходящим и Богоугодно поющим: поим, Господеви, славно бо прославися.

Да каплют воду облацы, Солнце бо, на облаце легце носимо, настало есть, на нетленную руку, Христос в церкви яко Младенец. Темже, вернии, возопиим: поим Господеви, славно бо прославися.

Крепитеся, руце Симеони, старостию ослабленнии, лыста же претружденна старча правобыстро движитася Христу на сретение, лик со безплотными составльше, поим Господеви, славно бо прославися.

Разумом простертая Небеса, веселитеся, и радуйся, земле, из Пребожественных бо недр Хитрец прошед Христос, Материю Девою Богу Отцу приносится Младенец, Иже прежде всех, славно бо прославися.

Песнь 3

Ирмос: Утверждение на Тя надеющихся, утверди, господи, Церковь, Юже стяжал еси честною Твоею Кровию.

Перворожден из Отца прежде век, Перворожден Младенец из Девы нетленныя, Адаму руку простирая, явися.

Младоумна бывша прелестию первозданнаго паки исправляяй Бог Слово, младенствовав, явися.

Земли исчадие, паки потекшее в ню, Божества сообразное естество Зиждитель яко непреложне, младенствовав, яви.

Седален

На горе Синайстей древле виде Моисей задняя Божия, и тонкий Божественный глас сподобися во мраце же и вихре слышати. Ныне же Симеон воплощеннаго Бога непреложне нас ради на руки прият и радостно тщашеся ити от сущих зде к животу вечному. Темже вопияше: ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко.

Песнь 4

Ирмос: Покрыла есть Небеса добродетель Твоя, Христе: из кивота бо прошед святыни, Твоея нетленныя Матере, в храме славы Твоея явился еси, яко Младенец руконосим, и исполнишася вся Твоего хваления.

Радуяся, Симеоне, неизреченных таинниче, Богородица вопияше, о Немже от Святаго древле известися тебе Духа, младенствовавшаго Слова Христа на руки приими, зовый Ему: исполнишася вся Твоего хваления.

На Негоже уповал еси, Симеоне, возраст детищный, радуяся, подыми Христа, Израиля Божественнаго утешение, закона Творца и Владыку, исполняющаго закона чин, зовый Ему: исполнишася вся Твоего хваления.

Видя Симеон Слово Безначальное, с плотию, яко на престоле Херувимстем, Девою носимо, виновнаго еже быти всяческих, яко Младенцу дивяся, вопияше Ему: исполнишася вся Твоего хваления.

Песнь 5

Ирмос: Яко виде Исаия образно на престоле превознесена Бога, от Ангел славы дориносима, о, окаянный,—вопияше,— аз: провидех бо воплощаема Бога Света Невечерня и миром владычествующа.

Разумев Божественный старец проявленную древле пророку славу, руками Слово зря Матерними держимо, о, радуйся,— вопияше,— Чистая! яко престол бо держиши Бога, Света Невечерняго и миром владычествующа.

Поклонься старец, и стопам Божественне прикоснувся неискусобрачныя и Богоматере, Огнь,— рече,—носиши, Чистая: Младенца боюся объяти Бога, Света Невечерняго и миром владычествующа.

Очищается Исаия, от Серафима угль прием, старец вопияше Богоматери, Ты, якоже клещами, руками просвещаеши мя, подавши, Егоже носиши, Света Невечерняго и миром владычествующа.

Песнь 6

Ирмос: Возопи к Тебе, видев старец очима спасение, еже людем прииде от Бога: Христе, Ты Бог мой.

Сиону Ты камень возложился еси, непокоривым претыкание и соблазна камень, нерушимое верных спасение.

Известне нося начертание Иже прежде век Тя израстившаго, земных за милосердие ныне немощию обложися.

Сыну Вышняго, Сыну Девы, Богу, Отрочати бывшему, поклоньшася Тебе ныне отпусти с миром.

Кондак, глас 1

Утробу Девичу освятивый Рождеством Твоим и руце Симеоне благословивый, якоже подобаше, предварив, и ныне спасл еси нас, Христе Боже, но умири во бранех жительство и укрепи люди, ихже возлюбил еси, Едине Человеколюбче.

Икос

К Богородице притецем, хотящии Сына Ея видети, к Симеону носима, Егоже с Небесе Безплотнии видяще, дивляхуся, глаголюще: чудная зрим ныне и преславная, непостижимая, несказанная! Иже бо Адама создавый носится яко Младенец, Невместимый вмещается на руках старчих, Иже в недрех неописанных Сый Отца Своего волею описуется плотию, а не Божеством, Един Человеколюбец.

Песнь 7

Ирмос: Тебе во огни оросившаго отроки Богословившия, и в Деву нетленну всельшагося Бога Слова поим, благочестно поюще: благословен Бог отец наших.

Адаму известити хотяй иду, во аде живущу, и Еве принести благовестие, Симеон вопияше, со пророки ликуя: благословен Бог отец наших.

Рода земна избавляяй Бог даже до ада приидет, пленным же подаст всем оставление и прозрение слепым, яко и немым вопити: благословен Бог отец наших.

И Твое сердце нетленная оружие пройдет, Симеон Богородице провозгласи, на Кресте зрящи Твоего Сына, Емуже вопием: благословен Бог отец наших.

Песнь 8

Ирмос: Нестерпимому огню соединившеся, Богочестия предстояще, юноши, пламенем же невреждени, Божественную песнь пояху: благословите, вся дела Господня, Господа и превозносите во вся веки.

Людие Израилевы, Твою славу Еммануила зряще Отроча из Девы, пред лицем Божественнаго ковчега ныне ликуйте: благословите, вся дела Господня, Господа и превозносите во вся веки.

Се, Симеон вопияше, пререкаемое знамение Сей будет, Бог Сый и Отроча, Сему, вернии, возопиим: благословите, вся дела Господня, Господа и превозносите во вся веки.

Песнь 9

Ирмос: В законе сени и писаний образ видим, вернии, всяк мужеский пол, ложесна разверзая, свят Богу. Тем Перворожденное Слово, Отца Безначальна Сына, Первородящася Материю неискусомужно, величаем.

Иже древним новорожденных горличищ супруг двоица же бяше птенцев, в нихже место Божественный старец и целомудренная Анна пророчица от Девы рожденному и Сыну Единородному Отчу, в церковь приносиму, служат, величающе.

Воздал еси мне, вопияше Симеон, спасения Твоего, Христе, радование, восприими Твоего служителя, сению претружденнаго, новыя благодати Священнопроповедника тайнаго во хвалении величающа.

Священнолепно исповедашеся Анна, прорицающи, целомудренная, и преподобная, и старица, Владыце в церкви явственно, Богородицу же, проповедающи всем сущим, величаше.

Светилен

Духом во святилищи представ, старец на руки восприят закона Владыку, вопия: ныне соуз мя плотских разреши, якоже рекл еси, с миром: видех бо очима откровение языков и Израилю спасение.